Ο κόσμος της Honda

Η τεχνολογία της Honda για τους κινητήρες Formula 1

Γνωρίστε τον RA621H

Το 2021, η Red Bull Racing και η Scuderia AlphaTauri εξοπλίζονται με τη μονάδα ισχύος της Honda: RA621H.

Κάθε χρόνο από την έναρξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος το 1950, μέχρι το τέλος του 2013, τα αυτοκίνητα της Formula 1 διέθεταν κινητήρες εσωτερικής καύσης, ουσιαστικά τον ίδιο τύπο κινητήρων που χρησιμοποιείται και στα περισσότερα αυτοκίνητα δρόμου. Ωστόσο, από το 2014 με στόχο την σταδιακή απομάκρυνση από τα ορυκτά καύσιμα, η Formula 1 έχει αναμίξει τη δύναμη ενός κινητήρα βενζίνης εσωτερικής καύσης (ICE) με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας (ERS) με αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας υβριδικής μονάδας ισχύος (PU.) Πανίσχυρη και εξαιρετικά αποδοτική είναι πραγματικά η καρδιά και η ψυχή ενός σύγχρονου αγωνιστικού αυτοκινήτου της Formula 1.

Right Image
Image1

Τα προηγμένα υβριδικά ηλεκτρικά συστήματα ανακυκλώνουν έξυπνα την ενέργεια που παράγεται από τα φρένα και τα καυσαέρια. Η βελτιστοποίηση της ισχύος μέσω αυτών των προηγμένων συστημάτων δημιουργεί λύσεις που οδηγούν την καινοτομία από την πίστα μέχρι τη γκάμα αυτοκινήτων Honda. Ρίξτε μια ματιά στα επιμέρους στοιχεία - και τους κρίσιμους ρόλους που διαδραματίζουν για να δημιουργήσουν τη σύγχρονη μονάδα ισχύος F1 - παρακάτω.

Κινητήρας εσωτερικής καύσης (V6 ICE)

 

Κάθε αγώνας ξεκινά από εδώ. Οι ισχύοντες κανονισμοί καθορίζουν έναν 6κύλινδρο κινητήρα 1600cc με διάταξη κυλίνδρων σε σχήμα V. Το καύσιμο που χρησιμοποιείται είναι αυστηρών προδιαγραφών και είναι ουσιαστικά παρόμοιο με αυτό που αγοράζεται στις αντλίες για αυτοκίνητα δρόμου.

Right Image
Right Image

Υπερτροφοδότης (Turbocharger)

 

Οι σύγχρονοι κινητήρες εσωτερικής καύσης F1 διαθέτουν και υπερτροφοδότηση εκτός από την ηλεκτρική ισχύ που ενισχύει τον κινητήρα από το υβριδικό σύστημα. Ο υπερτροφοδότης λειτουργεί με τη λήψη θερμών αερίων από το σύστημα εξάτμισης του κινητήρα τα οποία χρησιμοποιεί για την περιστροφή του συμπιεστή ο οποίος αυξάνει το μίγμα αέρα και καυσίμου που εισέρχεται στον κινητήρα. Για την καύση χρειάζεται οξυγόνο - και για την αποδοτική καύση χρειάζεται ακόμη περισσότερο οξυγόνο, ειδικά όταν το φορτίο καυσίμου περιορίζεται στα 110 κιλά ανά αγώνα. Ο υπερτροφοδότης  μας απλώς βοηθά τον κινητήρα να «αναπνέει» πιο γρήγορα - βολικό όταν περιστρέφεται περίπου με 100.000 στροφές το λεπτό.

MGU-K

 

Το MGU-K  (Motor Generator Unit-Kinetic) - είναι ένα από τα πιο πολύπλοκα συστήματα της μονάδας ισχύος F1.

Το φρενάρισμα της Formula 1 παράγει τεράστιες ποσότητες θερμότητας - τόσο έντονες που τα φρένα εκπέμπουν μια κόκκινη λάμψη με όλη την ενέργεια που αναγκάζονται να απορροφήσουν. Λειτουργώντας σε περίπου 600 βαθμούς Κελσίου, το MGU-K μπορεί να πάρει αυτή την ενέργεια και να την μετατρέψει σε ηλεκτρική που θα μεταφερθεί στο συσσωρευτή ενέργειας (ES-Energy Store).

Right Image

Το MGU -K δεν είναι απλώς μια γεννήτρια - μεταδίδει επίσης την ηλεκτρική ενέργεια από το συσσωρευτή ES στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, δίνοντας στο μονοθέσιο επιπλέον 160 ίππους ισχύος όταν απαιτείται. Αυτή η ενέργεια μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί και στο MGU-H για την υποστήριξη της λειτουργίας του υπερτροφοδότη.

Right Image
Right Image

MGU-H

 

Το MGU-H (Motor Generator Unit-Heat) - χρησιμοποιεί θερμότητα από τα καυσαέρια του αυτοκινήτου για να λειτουργήσει μια γεννήτρια - με τον ίδιο τρόπο που και η MGU -K παράγει ενέργεια. Αυτή η μετατρεπόμενη ενέργεια μπορεί να σταλεί απευθείας στο συσσωρευτή ES ή στο MGU-K.
Το MGU-H έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί και με τους δύο τρόπους. Μπορεί να απορροφήσει ενέργεια ή να προσφέρει επιπλέον ενέργεια. Κυρίως λειτουργεί για να υποστηρίζει τον υπερτροφοδότη, βοηθώντας τον συμπιεστή να επιταχύνει όταν ο οδηγός έχει αφήσει και ξαναπατάει το γκάζι -ελαχιστοποιώντας την υστέρηση της απόκρισης (Turbo lag) και μεγιστοποιώντας την απόδοση.

Συσσωρευτής ενέργειας (Energy Store)

 

Το ES είναι μια εξειδικευμένη μπαταρία ειδικά για κάθε μονάδα ισχύος της Formula 1 που αποθηκεύει ηλεκτρική ενέργεια που συλλέγεται από τα MGU-K και MGU-H.
Δεδομένου ότι η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται τόσο από τις ακραίες δυνάμεις που παράγονται από το φρενάρισμα όσο και από τα καυσαέρια που εκπέμπονται από τις εξατμίσεις, το ES αποτελεί μια βασική πηγή ενέργειας. Η αποθήκευση της ανακτημένης ενέργειας στο αυτοκίνητο είναι απαραίτητη, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν χρειάζεται. Σε έναν μόνο γύρο, η μέγιστη ποσότητα ενέργειας που μπορεί να αναπτυχθεί από το ES στους πίσω τροχούς είναι 4MJ. Αυτό παρέχει περίπου επιπλέον 30 δευτερόλεπτα ισχύος ανά γύρο.
Χωρίς το ES, δεν θα είχαμε τα υβριδικά μονοθέσια που αγωνίζονται σήμερα στο πρωτάθλημα F1.

Right Image
Right Image

Ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU)

 

Η ηλεκτρονική μονάδα (ECU) ελέγχει τα ηλεκτρικά στοιχεία της μονάδας ισχύος (PU), εκατομμύρια φορές κάθε δευτερόλεπτο. Είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι ο οδηγός έχει τη σωστή ποσότητα ισχύος τη σωστή στιγμή κατά τη διάρκεια ενός αγώνα. Ελέγχοντας την είσοδο, την παροχή και την παραγωγή ενέργειας, η ECU επιτρέπει σε ολόκληρη τη μονάδα (PU) να δημιουργήσει την ισχύ της.