22/8/2022
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Η Honda γιορτάζει τα 25 χρόνια του Civic Type R

 

• Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1997, το Civic Type R βελτιώνεται συνεχώς για να προσφέρει την απόλυτη εμπειρία αυτοκινήτου με κινητήρα και μετάδοση κίνησης στους μπροστινούς τροχούς

• Το όνομα Type R είναι συνώνυμο με την παροχή ενός αδιαμφισβήτητου μείγματος συναρπαστικής δυναμικής συμπεριφοράς και κινητήρων υψηλής απόδοσης

• Το ερυθρό σήμα Honda έχει πλέον τοποθετηθεί σε έξι γενιές Civic

• Η τελευταία έκδοση γίνεται η ναυαρχίδα των επιδόσεων της γκάμας της Honda

 

Το εμβληματικό Civic της Honda γιορτάζει φέτος δύο επετείους: 50 χρόνια συνεχούς παραγωγής και 25 χρόνια από την υψηλών επιδόσεων, αγωνιστικής παραλλαγής Type R, η οποία ξαναέγραψε το εγχειρίδιο κανόνων για το πως πρέπει να είναι ένα hot hatch. Παρά το γεγονός ότι σχεδιάστηκαν ως κάτι το εφικτό, οι εκδόσεις Civic ενσωματώνουν τη φιλοσοφία Type R στο μέγιστο χάρη στην προηγμένη μηχανολογία και τη συναρπαστική δυναμική συμπεριφορά. Πάνω από έξι γενιές, η φόρμουλα έχει εξελιχθεί για να προσφέρει στους πελάτες το απόλυτο αυτοκίνητο με κινητήρα και μετάδοση κίνησης στους μπροστινούς τροχούς. Αυτό που μπορεί να χειριστεί άνετα την καθημερινή μετακίνηση από Δευτέρα έως Παρασκευή, πριν αντιμετωπίσει την πίστα τα Σαββατοκύριακα.

 

EK9 (1997-2000): Ένα προσιτό, προσιτό Type R για όλους

Η πινακίδα τύπου R μπορεί να εντοπιστεί στο Honda NSX Type R του 1992, το οποίο ανέβασε τον πήχη στην απόδοση και τη δυναμική συμπεριφορά, αλλά ήταν διαθέσιμο μόνο σε εξαιρετικά περιορισμένο αριθμό. Η εφαρμογή της φιλοσοφίας Type R στο Civic ακολούθησε παρόμοια φιλοσοφία με το Integra και το NSX για να προσφέρει μια συναρπαστική, ανταποδοτική εμπειρία. Το EK9 προσφέρθηκε μόνο στην ιαπωνική αγορά και είχε προδιαγραφές υψηλής ποιότητας. συμπεριλαμβανομένου ενός χειροποίητου κινητήρα DOHC VTEC 1,6 λίτρων που παρήγαγε τον εξαιρετικά υψηλό αριθμό των 116 ίππων ανά λίτρο, ένα ελαφρύ κέλυφος με συγκόλληση που συνέβαλε σε συνολικό βάρος οχήματος μόλις 1050 kg, σε συνδυασμό με ένα ελικοειδή διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD), και μοναδικά εξαρτήματα ανάρτησης που μεταμορφώνουν πλήρως την οδηγική εμπειρία. Το EK9, που κυκλοφόρησε με εξαιρετικές κριτικές, έθεσε σε κίνηση την αναζήτηση του απόλυτου hatchback με κίνηση στους εμπρός τροχούς.

 

EP3 (2001 – 2005) Μια ευρωπαϊκή αντίληψη για το Type R

Ως αποτέλεσμα της μεγάλης επιτυχίας του μοντέλου πρώτης γενιάς, η δεύτερη γενιά προσφέρθηκε σε όλη την Ευρώπη,  χάρη στο ότι κατασκευαζόταν τώρα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το νέο αυτοκίνητο παρουσίασε έναν ολοκαίνουργιο και πλέον εμβληματικό κινητήρα της σειράς DOHC i-VTEC «K» 2.0 λίτρων που επαναπροσδιόρισε τι θα μπορούσε να κάνει ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας δύο λίτρων. Επίσης, διέθετε αναβαθμισμένα φρένα, ένα ακριβές κιβώτιο έξι σχέσεων και ένα αμάξωμα που έκανε εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής για να αυξήσει τη στρεπτική στατική ακαμψία κατά 80% σε σχέση με το EK9. Η μπροστινή ανάρτηση με γόνατα McPherson και έλεγχο σύγκλησης και η πίσω με διπλά ψαλίδια και συνδέσμους ανάδρασης συνδυάζονταν με ένα νέο ηλεκτρικό υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης (EPS) με μεταβλητή σχέση μετάδοσης (VGR) για εξαιρετικά δυναμική αίσθηση και πληροφόρηση στο τιμόνι.

 

FN2/ FD2 (2007-2011) Τύπος R – δύο τρόποι

Η τρίτη γενιά Civic Type R ήταν μοναδική στο ότι τα ευρωπαϊκά και ιαπωνικά μοντέλα διέφεραν. Η Ευρώπη έλαβε το hatchback που βασίζεται στο FN2, το οποίο διατήρησε τον αποδεδειγμένο κινητήρα 2,0 λίτρων, αλλά εισήγαγε ένα νέο πλαίσιο που μετακινούσε το ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από τα μπροστινά καθίσματα για να βελτιώσει τον εσωτερικό χώρο και την ευελιξία. Αντίθετα, προσφέρθηκε στους Ιάπωνες πελάτες το sedan FD2, το οποίο πρόσφερε μια ακόμη πιο εστιασμένη οδηγική εμπειρία χάρη σε πρόσθετα στοιχεία, όπως ένας ισχυρότερος κινητήρας K20A, ένα ελικοειδή LSD και ισχυρά φρένα Brembo. Το αυξημένο βάρος του αμαξώματος αντισταθμίστηκε με την εκτεταμένη χρήση δομικών συγκολλήσεων αντί για τις τυπικές συγκολλήσεις και τη χρήση αλουμινίου τόσο στο πλαίσιο όσο και στα πάνελ.

 

FK2 (2015-2017) Παρουσιάζοντας το πρώτο VTEC Turbo

Καθώς οι προσδοκίες της αγοράς και των ρυθμιστικών αρχών άλλαξαν, η κίνηση προς την υπερτροφοδότηση ήταν αναπόφευκτη. Οι μηχανικοί της Honda εργάστηκαν σχολαστικά για να αναπτύξουν τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,0 λίτρων K20C1 που πρόσφερε εκρηκτική απόδοση χάρη στην ισχύ των 310 ίππων. Προκειμένου να ελέγξει καλύτερα αυτή τη σημαντική αύξηση της ισχύος, η Honda παρουσίασε την ανάρτηση Dual Axis Strut σε συνδυασμό με ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για να αντιμετωπίσει το φαινόμενο torque-steer που συναντάται σε αυτοκίνητα με κίνηση στους μπροστινούς. Το Civic Type-R του 2015 επιτάχυνε από στάση έως τα 100 km/h σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα και ήταν εξοπλισμένο με μπροστινούς δίσκους μεγάλης διαμέτρου (351 mm) που αποτελούσαν μέρος του συστήματος πέδησης Brembo υψηλής απόδοσης. Το FK2 αποδείχθηκε μια ιδανική βάση για αγωνιστικό αυτοκίνητο, κερδίζοντας αρκετούς τίτλους TCR Touring Car σε όλο τον κόσμο.

 

FK8 (2017-2022) Ultimate Sports hatchback

Έχοντας φτάσει το 2017, το FK8 ήταν η απόλυτη εξέλιξη του Civic Type R. Μια σημαντική εξέλιξη του FK2, το νέο αυτοκίνητο απέκτησε μια σειρά από νέα μηχανικά χαρακτηριστικά, όπως το εξελιγμένο σύστημα προσαρμογής της απόσβεσης και περαιτέρω αναβαθμίσεις στον κινητήρα K20C1 για να αυξήσει την ισχύ στα 320 PS . Το μοντέλο εισήγαγε επίσης το downforce στην εξίσωση για ακόμη πιο συναρπαστική οδήγηση. Το εξωτερικό αεροδυναμικό πακέτο συνεργάστηκε με ένα προηγμένο, σχεδόν επίπεδο δάπεδο, για να συμβάλει ενεργά στην αρνητική ανύψωση. Το μοντέλο έκανε επίσης το ντεμπούτο του στις Ηνωμένες Πολιτείες, με την περιοχή να ηγείται των παγκόσμιων πωλήσεων του μοντέλου.

 

FL5 (2022-) Ultimate Sports 2.0

Το μοντέλο της νέας γενιάς εξελίσσεται περαιτέρω, ωριμάζει και βελτιώνει τις τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί στις προηγούμενες γενιές. Ενώ οι νέες τεχνολογίες και η εκλεπτυσμένη αεροδυναμική βοήθησαν να ανέβει ο πήχης για άλλη μια φορά υψηλότερα, μια σαφής γενεαλογία μπορεί να ανιχνευθεί στο FD2 με τις σταδιακές αναθεωρήσεις που έχουν ως αποτέλεσμα το ταχύτερο, πιο ανταποδοτικό και εθιστικό Civic Type R που κατασκευάστηκε ποτέ. Ήδη ο κάτοχος του ρεκόρ της Suzuka, το Civic Type R είναι ένας κατάλληλος τρόπος για να γιορτάσουμε τα 30 χρόνια των εκδόσεων Type R στα μοντέλα Honda.

Περισσότερες πληροφορίες για το ολοκαίνουργιο Civic Type R μπορείτε να βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.honda-cars.gr/engine-room/cars/Neo-Civic-Type-R/