28/2/2024
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Η Honda παρουσιάσε την παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου «CR-V e:FCEV» στην H2 & FC EXPO στο Τόκυο: Ένα ολοκαίνουργιο SUV κυψελών καυσίμου με λειτουργία φόρτισης Plug-in.

Στις 28 Φεβρουαρίου 2024 η Honda Motor Co., Ltd πραγματοποίησε στην Ιαπωνία την παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου CR-V e:FCEV, ενός ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV), το οποίο θα κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία και τις ΗΠΑ αυτό το καλοκαίρι.

Με την εισαγωγή του CR-V e:FCEV, η Honda θα είναι η πρώτη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία* που λανσάρει ένα μοντέλο FCEV, το οποίο διαθέτει λειτουργία φόρτισης plug-in και επιτρέπει τη φόρτιση της ενσωματωμένης μπαταρίας από μια εξωτερική πηγή ενέργειας. Χωρίς να επηρεάζονται τα πλεονεκτήματα ενός FCEV, όπως η μεγάλη αυτονομία οδήγησης και ο σύντομος χρόνος ανεφοδιασμού με υδρογόνο, με την προσθήκη της λειτουργίας plug-in για τη φόρτιση της μπαταρίας στο σπίτι ή και εν κινήσει ενισχύεται περαιτέρω την άνεση των FCEV.

 

Το CR-V e:FCEV αναμένεται να προσφέρει αυτονομία πάνω από 600 km (372 μίλια) με μια γεμάτη δεξαμενή υδρογόνου και μια πρόσθετη αυτονομία EV που λειτουργεί με μπαταρία άνω των 60 km (37 μίλια) σύμφωνα με τις μετρήσεις από το Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP).

Το CR-V e:FCEV είναι εξοπλισμένο με το σύστημα κυψελών καυσίμου που αναπτύχθηκε από κοινού από τη Honda και τη General Motors (GM) και θα παράγεται από την κοινοπραξία τους, Fuel Cell System Manufacturing, LLC (στο Μίσιγκαν, Η.Π.Α.). Η παραγωγή του οχήματος θα πραγματοποιείται στο Performance Manufacturing Center της Honda (στο Οχάιο των Η.Π.Α.) και θα εξάγεται στην Ιαπωνία. Ωστόσο, οι πωλήσεις στην Β. Αμερική προγραμματίζεται να ξεκινήσουν μετά την εισαγωγή του στην Ιαπωνία και πριν από το τέλος του 2024.

Η Honda έχει θέσει ως στόχο την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα για όλα τα προϊόντα και τις εταιρικές της δραστηριότητες έως το 2050 με «μηδενικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις» σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του προϊόντος, συμπεριλαμβανομένου του προϊόντος και όλων των εταιρικών δραστηριοτήτων. Προς το σκοπό αυτό, η Honda εστιάζει στους ακόλουθους «τρεις πυλώνες», «ουδετερότητα άνθρακα», «καθαρή ενέργεια» και «κυκλοφορία πόρων». Στο πλαίσιο αυτών των πρωτοβουλιών, η Honda τοποθετεί το υδρογόνο ως έναν από τους φορείς ενέργειας υψηλών δυνατοτήτων, μαζί με την ηλεκτρική ενέργεια, και συνεχίζει την έρευνα και την ανάπτυξη τεχνολογιών υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένων των FCEV για περισσότερα από 30 χρόνια.

Το 2002, το Honda FCX έγινε το πρώτο FCEV στον κόσμο που έλαβε πιστοποίηση τόσο από την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, όσο και από το Συμβούλιο Αεροπορικών Πόρων της Καλιφόρνια και ξεκίνησε τις πωλήσεις μίσθωσης στην Ιαπωνία και τις ΗΠΑ. Έκτοτε, η Honda συνέχισε την ανάπτυξη των FCEV και ξεκίνησε τις πωλήσεις μίσθωσης του FCX Clarity το 2008 και του Clarity Fuel Cell το 2016.

 

Βασικά χαρακτηριστικά του CR-V e:FCEV

 

Η Μεγάλη ιδέα: "E-Life Generator"

Το CR-V e:FCEV αναπτύχθηκε ως ένα πρακτικό FCEV για τους πελάτες, συνδυάζοντας τις υψηλές επιδόσεις και τη λειτουργικότητα ενός SUV με τον σύντομο χρόνο ανεφοδιασμού με υδρογόνο, περίπου 3 λεπτά, για άνετη οδήγηση μεγάλων αποστάσεων με λιγότερο άγχος. Η δυνατότητα φόρτισης plug-in προσφέρει στους χρήστες την άνεση ενός EV για καθημερινή οδήγηση.

Επιπλέον, εκτός από την παροχή υψηλής απόδοσης ρεύματος μέσω μιας εξωτερικής συσκευής εξόδου, ο χρήστης μπορεί επίσης να χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια πιο εύκολα από το CR-V e:FCEV μέσω μιας ειδικής υποδοχής εξόδου ρεύματος που συνδέεται στην κανονική θύρα φόρτισης του οχήματος. Αυτές οι εξωτερικές δυνατότητες εξόδου ισχύος προσφέρουν στους χρήστες άνεση και αξιοπιστία σε ένα ευρύ φάσμα καταστάσεων όπου απαιτείται παροχή ηλεκτρικού ρεύματος για καθημερινές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες καθώς και κατά τη διάρκεια διακοπών ρεύματος.

 

■ Εσωτερικοί χώροι

Το CR-V e:FCEV διαθέτει καμπίνα τόσο ευρύχωρη όσο το βασικό μοντέλο CR-V. Όσον αφορά τον χώρο των αποσκευών, χρησιμοποιήθηκε το προεξέχον σχήμα της δεξαμενής υδρογόνου για να δημιουργηθεί ένας χώρος αποσκευών δύο επιπέδων χρησιμοποιώντας ένα ευέλικτο πάνελ, που διαθέτει ένα επίπεδο με μεγάλο χώρο αποσκευών και ένα ανώτερο επίπεδο αποθήκευσης για την εύκολη οργάνωση μικρότερων αντικειμένων.

 

Σχεδιασμός

Ενώ κληρονομεί το σπορ και εξαιρετικά λειτουργικό στυλ των μοντέλων CR-V, το CR-V e:FCEV διαθέτει εξωτερική σχεδίαση που εκφράζει μια έξυπνη, δυναμική και μοναδική εμφάνιση μόνο για τα FCEV, με βάση τις λέξεις-κλειδιά «καθαρό», «ανθεκτικό», και «εμβληματικό». Όσον αφορά τον εσωτερικό σχεδιασμό, χωρίς να διακυβεύεται η υψηλή ποιότητα και η ανθεκτικότητα του εσωτερικού του CR-V, το CR-V e:FCEV προσφέρει ένα μοναδικό στυλ σε ένα φιλικό προς το χρήστη και περιβαλλοντικά υπεύθυνο FCEV, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης ενός συνθετικού δέρματος βιολογικού υλικού για τα καθίσματα.

 

Σύστημα κυψελών καυσίμου

Το CR-V e:FCEV είναι εφοδιάζεται με σύστημα κυψελών καυσίμου που αναπτύχθηκε από κοινού με την GM. Σε σύγκριση με το σύστημα κυψελών καυσίμου στο Honda Clarity Fuel Cell 2019, το συνολικό κόστος του νέου συστήματος έχει μειωθεί κατά δύο τρίτα από την μείωση της ποσότητας πλατίνας που χρησιμοποιείται και του αριθμού των κυψελών, καθώς και των θετικών επιπτώσεων της αύξησης της παραγωγής. Η αντοχή του συστήματος έχει διπλασιαστεί και η ανθεκτικότητα σε χαμηλές θερμοκρασίες έχει αυξηθεί σημαντικά σε σύγκριση με το προηγούμενο σύστημα. Επιπλέον, εξαρτήματα της μονάδας ισχύος, με επίκεντρο το σύστημα κυψελών καυσίμου, έχουν ενσωματωθεί για να δημιουργήσουν μια συμπαγή και ελαφριά μονάδα ισχύος, η οποία συνέβαλε επίσης στη μείωση του κόστους και στη βελτίωση της απόδοσης παθητικής ασφάλειας επιτρέποντας τη χρήση της αρχικής βάσης κινητήρα του βασικό μοντέλο CR-V. Επιπλέον, σε σύγκριση με το Honda Clarity Fuel Cell, οι κραδασμοί και ο θόρυβος έχουν μειωθεί σημαντικά, βελτιώνοντας σημαντικά την ποιότητα της οδηγικής εμπειρίας.

 

Λειτουργίες φόρτισης και εξόδου

Για την υποδοχή φόρτισης/εξόδου εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) για το CR-V e:FCEV, το SAE J1772, υιοθετήθηκε το πρότυπο φόρτισης επιπέδου 2 στην Ιαπωνία και τις ΗΠΑ, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να συνδέουν το CR-V e: FCEV σε μια οικιακή πρίζα AC για πιο εύκολη φόρτιση της ενσωματωμένης μπαταρίας. Επιπλέον, το CR-V e διαθέτει μια λειτουργία εξωτερικής εξόδου AC ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι 1500W μέσω της σύνδεσης του Honda Power Supply Connector, ενός εξωτερικού συνδέσμου φόρτισης AC, στην κανονική θύρα φόρτισης του οχήματος. Αυτό επιτρέπει στο CR-V e να λειτουργεί ως πηγή ενέργειας κατά τη διάρκεια διακοπών ρεύματος καθώς και για υπαίθριες ψυχαγωγικές δραστηριότητες.

Επιπρόσθετα, η ιαπωνική έκδοση του CR-V e:FCEV είναι εξοπλισμένη με υποδοχή εξόδου συνεχούς ρεύματος (DC) βάσει του προτύπου CHAdeMO. Συνδέοντας το βύσμα εξόδου που βρίσκεται στο χώρο αποσκευών σε μια φορητή εξωτερική συσκευή εξόδου ισχύος, όπως το Power Exporter e:6000 ή το Power Exporter 9000, το CR-V e:FCEV μπορεί να πραγματοποιήσει εξωτερική ισχύ υψηλής απόδοσης και να χρησιμεύσει ως πηγή ενέργειας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή/και για υπαίθρια εκδήλωση.