Το αρχικό Monkey ήταν ένα ICON της δεκαετίας του '60. Το μοντέλο του 2023 αποτελεί φόρο τιμής στο αυθεντικό με μια καρό σέλα και δίχρωμο ασημί μεταλλικό ρεζερβουάρ καυσίμου, δίνει μια πραγματική νοσταλγική αίσθηση.
Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς του Monkey έχει εξελιχθεί για βέλτιστη ισορροπία. Το ανεστραμμένο (USD) πιρούνι έχει διαδρομή 100mm και φέρει προηγμένο φινίρισμα Alumite. Τα δύο αμορτισέρ διαθέτουν ελατήρια δύο σταδίων και αναβαθμισμένα ελαστικά τερματισμού συμπίεσης της ανάρτησης για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης σε δρόμους με ανωμαλίες και μειωμένη πιθανότητα τερματισμού. Έχουν διαδρομή 102mm, ενώ η μέγιστη απόσταση από το έδαφος είναι 175mm. Φαρδιά ελαστικά 12 ιντσών με πέλμα ‘block pattern’ προσφέρουν άνεση στο ταξίδι με διαστάσεις.Ένας μονός εμπρός δίσκος 220mm και ένας πίσω 190mm παρέχουν αξιόπιστο φρενάρισμα το οποίο διαχειρίζεται σύστημα ABS ελεγχόμενο μέσω μονάδας μέτρησης αδράνειας (Inertial Measurement Unit – IMU). Φαρδιά ελαστικά 12 ιντσών με πέλμα ‘block pattern’ προσφέρουν άνεση στο ταξίδι με διαστάσεις 120/80-12 65J μπροστά και 130/80-12 69J πίσω.
Το Monkey έχει ένα νέο, διβάλβιδο αερόψυκτο κινητήρα 124cc SOHC, προερχόμενο από το MSX Grom. Η μέγιστη ισχύς 6,9kW (9,4 Ps) αποδίδεται στις 6.750rpm και η μέγιστη ροπή 11Nm @ 5.500rpm. Η οδήγηση ενός Monkey γίνεται ακόμα πιο απολαυστική.Το νέο κιβώτιο 5-σχέσεων, διευρύνει την κλιμάκωση με στόχο τις επιδόσεις και την άνεση στις μεγαλύτερες διαδρομές. Η τελική ταχύτητα είναι 91km/h. Η μηχανική λειτουργία του συμπλέκτη παραπέμπει σε μεγάλη μοτοσικλέτα, ενώ οι τροχοί των 12 ιντσών αυξάνουν την ευελιξία εντός πόλης. Ο κινητήρας επίσης είναι ιδιαίτερα οικονομικός, αφού καταναλώνει 1.5 L/100km (WMTC mode).
Οι πιο μεγάλοι αναβάτες ταξιδεύουν στο χρόνο και τη δεκαετία του 1970, αναπολώντας την πρώτη αίσθηση ελευθερίας που βίωσαν από μία μοτοσικλέτα, ενώ οι νέοι αναβάτες, εκτιμώντας ήδη οτιδήποτε ρετρό, αποκτούν κάτι που ξεφεύγει από το συμβατικό και τους κάνει να ξεχωρίζουν στα μάτια των φίλων τους. Mια κομψή ατσάλινη σωληνωτή σχάρα, κατάλληλη για βαρύτερα φορτία έως 3.0kg, είναι στάνταρ εξοπλισμός. Το γυαλιστερό ρεζερβουάρ 5,6L, βαμμένο στην ίδια απόχρωση με το πλαίσιο, το ψαλίδι και τα πίσω αμορτισέρ, φέρει με υπερηφάνεια ένα ιστορικό 3-D Classic Wing λογότυπο της Honda.
Η σύγχρονη τεχνολογία δίνει το παρών στην κλασική εμφάνιση, ένα ψηφιακό full-LCD στρογγυλό όργανο περιλαμβάνει ταχύμετρο, ολικό και μερικό χιλιομετρητή και δείκτη στάθμης καυσίμου έξι σταδίων. Όλα τα φώτα είναι LED και το κλειδί κυματοειδούς σχήματος, φέρει το έμβλημα Classic Wing, επιπλέον περιλαμβάνει σύστημα ‘απάντησης’ με τα φώτα να αναβοσβήνουν πιέζοντας ένα μπουτόν για εύκολο εντοπισμό σε πολυσύχναστα πάρκινγκ.
Έχει το δικό της μοναδικό στυλ και χαρακτήρα, δεν μοιάζει με καμία άλλη. Μετά την επιτυχημένη επιστροφή της το 2018, η θρυλική Monkey της Honda ανανεώνεται, με ένα νέο, αερόψυκτο κινητήρα, κιβώτιο 5 σχέσεων και συμβατότητα με τα πρότυπα EURO5. Ελατήρια δύο σταδίων για τα διπλά πίσω αμορτισέρ αυξάνουν το επίπεδο άνεσης. Μια μικρή μοτοσυκλέτα με μεγάλη καρδιά, κατασκευασμένη για να διασκεδαζει. Αυτή είναι η Monkey.
Πρωτοπαρουσιάστηκε το 1961 όταν ο κόσμος ήταν διαφορετικός, αλλά αυτό που αντιπροσωπεύει, τι είναι και τι σημαίνει, παρέμεινε το ίδιο το ίδιο σημαντικό. Η Monkey είναι η δίτροχη ελευθερία στα καλύτερά της.
Όπως όλοι μας η κάθε μοτοσυκλέτα έχει τη δική της προσωπικότητα. Ποιά είναι λοιπόν αυτή που σου ταιριάζει;